WYCIECZKA 5a i 5b DO TORUNIA

W dniu 26 kwietnia 2022 klasy piąte wzięły udział w wycieczce do Torunia. Wyruszyliśmy spod szkoły o godzinie 6.00. Nikt nie zaspał. Gród Kopernika przywitał nas przepiękną pogodą. Przez pierwsze trzy godziny prowadzeni przez  naszego przewodnika zwiedzaliśmy Stare Miasto, Nowe Miasto i ruiny zamku krzyżackiego. Następnie trafiliśmy do „Piekarni Mistrza Bogumiła”, gdzie podczas przygotowywania pierników dowiedzieliśmy się, iż najważniejszą przyprawą konieczną do wytworzenia tych specjałów jest pieprz.

Kolejnym punktem naszego programu był rejs po Wiśle, chyba najmilej zapamiętany, ponieważ statek był duży i można było się po nim przemieszczać. A to stanowiło dodatkową atrakcję. Po zejściu na ląd był czas na zakup pamiątek z Torunia.

Ubogaceni pamiątkami udaliśmy się na seans do Planetarium. Nie licząc obiadu w barze mlecznym „Katarzynka”, była to ostatnia toruńska atrakcja.

Do domu wróciliśmy w dobrych humorach, z nadzieją na następne odwiedziny w Toruniu.