W dniach od 24 do 26 września 2024 roku uczniowie klasy 8b wzięli udział w wycieczce do Krakowa

Do stolicy Małopolski dotarliśmy pociągiem – wyruszyliśmy ze stacji kolejowej w Środzie Wielkopolskiej. W pierwszym dniu naszego wyjazdu zwiedzaliśmy samo centrum – Rynek Główny, Wzgórze Wawelskie oraz katedrę z królewskimi grobami i Dzwonem Zygmunta.

Kolejny dzień naszej wycieczki spędziliśmy w Ojcowskim Parku Narodowym. Dopisała nam pogoda, dzięki czemu mogliśmy zobaczyć wnętrze słynnej Jaskini Łokietka, całkiem wysoko położonej, w północnym zboczu Góry Chełmowej. Przydały się wygodne buty. Z Ojcowa autokarem dojechaliśmy do Zamku Pieskowa Skała, którego nazwa ponoć wcale nie pochodzi od psa lecz od średniowiecznego zdrobnienia imienia pierwszego właściciela Piotra. Mieliśmy okazję zwiedzić go od piwnic po najwyższe piętro. W zamku eksponowana jest część wawelskich skarbów. Największym zainteresowaniem cieszył się przedsionek kaplicy świętego Michała o szczególnych walorach akustycznych: szepty wypowiadane w jednym kącie były doskonale słyszane w drugim. Po powrocie do Krakowa, wieczorem wybraliśmy się na spacer nad Wisłę aby zobaczyć ziejącego ogniem wawelskiego smoka.

W ostatnim dniu naszego wyjazdu dotarliśmy do Kopalni Soli „Wieliczka”. Zwiedzanie kopalni rozpoczęliśmy od Szybu Daniłowicza, którym 54. poziomy w dół zeszliśmy do solnych podziemi. Pokonaliśmy w sumie ponad osiemset schodów i trzy kilometry krętych korytarzy. Podziwialiśmy wykute w soli piękne komory, niezwykłe podziemne jeziora oraz potężne konstrukcje ciesielskie. Było warto zejść te 135 metrów pod ziemię.  Z kopalni autokarem dotarliśmy na Rynek Główny Krakowa. Stamtąd po odpoczynku w  Pałacu Krzysztofory udaliśmy się na dworzec, z którego pociągiem IC „Wybicki” dojechaliśmy do Środy Wielkopolskiej.

Nasza wycieczka odbyła się dzięki dofinansowaniu z programu „Podróże z klasą”.

Ewa Hudziak

„Realizacja zadania dofinansowana ze środków Ministerstwa Edukacji Narodowej w ramach przedsięwzięcia „Podróże z klasą”.